söndag 29 april 2018

Splittrad

Problemet med släktforskning är, i alla fall för mig, att hålla mig till en tråd i taget. Det finns ju så mycket roligt man kan hitta på och jag hamna väldigt ofta på sidospår. Vad jag egentligen borde göra är att göra färdigt mina anor på Wikitree men jag vill också försöka få ordning på alla foton jag har inskannade, då inte minst på min farfars sida där jag har hur mycket som helst. Och hur ska de då organiseras? Efter gårdar? Efter familjer? Både och? Hur gör jag bäst det? Med word eller publisher, photoshop eller flickr? Argh!!! Jag blir tokig. Sedan är alla släkt med alla på ett eller annat sätt i Odensjö och då vill jag försöka få det tydligt också på något sätt.

Det jag har gjort nu är att jag har lagt in min farfars mors syskon på wikitree och lagt upp lite bilder också. Deras sidor är långt ifrån kompletta men det är en start på att lägga till fler som jag sedan kan koppla ihop.

Johan Svensson (1838 - 1927) Odensjö, Torarp Östergård.

Carl Johan och Amanda Rask

Frans Torén

Emma och Ruth

Tilda Strand

Sittande Amanda och Ida, stående? två av systrarna men vilka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar