fredag 4 mars 2016

Sista bilderna i Album 2 från Odensjö

Då har ja skannat de sista bilderna. På baksidan av ett stod det Joel och jag googlade lite. Då hittade jag sidan http://www.dragspelare.nu/ där många av de bilder Joel Andersson tagit i Femsjö på 1920-talet. Jag kontaktade Janne som har sidan och bifogade de bilder jag hittat med Joel stämplat på baksidan och han har redan svarat positivt. :)

Jag lägger upp det nya albumet som PDF-dokument under fliken dokument här på bloggen.



Stämpel på baksidan: Joel (Andersson från Femsjö)



Johan Bergstedt från Bosagård och Nina Svensson från Karsagård. Nina och Johan var kusiner.


Text på baksidan: Till Teodor. Albert Larsson och Fritiof (Nilsson)









Odensjö Prästgård (den stod klar 1918)


Folke Svensson (övre), semester 1939

Teaterföreställning på Tallklinten 21 maj 1936. Bilden finns med i Odensjöminnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar