lördag 19 mars 2016

Blandade kort från Bexet

Har nu skannat in några kort som ligger lösa i en kartong. De flesta kommer från Bexet i Färgaryd men några har också anknytning till släkten i Skåne. Farfars storasyster Elisabet flyttade till Borrby med sin man och deras son Börje och hans familj är den jag haft mest kontakt med. Börjes fru Britta fick jag följa med till Skåne med strax innan jag började grundskolan och jag har minnesglimtar från den resan. Med var även farfars bror Tedde.

Korten ligger i en påse adresserad till Palle, Börje och Brittas äldsta son.

Farmor och farfar födde upp gråhundar och fransk Bulldog. Pappa och mamma födde upp bl.a. shäfrar.

Bexet

Bexet, Fia 1975

Farfar, Tedde, deras syster Edit, Britta och Börja, mamma och tvillingarna, farmor, jag och Per-Håkan. Pappa bakom kameran.

Bexet.




Brita <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar