söndag 6 mars 2016

Album 3 klart

Detta gick lite fortare som sagt men det är för att jag inte skrivit lika mycket heller då jag inte vet så mycket. Boken Odensjöminnen - Berättelser från förr, har varit till viss hjälp och min pappa Lasse har inte varit sen med att komma med rättelser och kommentarer. :) Och det är ju därför jag gör det här, skriver blogg och lägger ut korten. Dels för att jag vill få hjälp att fylla i luckorna men också för att fler skall ha glädje av det jag gör och hittar.

Pappa säger att de kort farfar tog var formatet 6x9 cm så jag skall se vilka som är så stora så kan jag utgå från att han tagit de korten.

Min tanke är också att jag skall organisera bilderna utifrån motiv, t.ex. jakt, tallklinten mm och skapa "snyggare" album utifrån det. När detta blir vågar jag inte svara på. ;)

Här kommer de sista bilderna i alla fall (albumet hittar ni i sin helhet under fliken Dokument).





















 Nina Svensson, Karsagård.













Nina Svensson i rullstolen till höger.









Bild tagen av Folke. Bilden finns med i Odensjöminne. Taget bakom Jönssons (grannhuset till Essas). Edit med Åke och Erik, sedan kusin till barnen Jönsson och barnen Jönsson själva (Gunnar längst till höger).




Bexet Södergård 2:6, två okända på trappan, Simon och Edit Svensson, okänd längst till höger.

Bolmaeka, båttyp från Bolmen.








Åke och Erik i mitten, Edit längst till höger, deras far bakom dem (?)




Simon Svensson två från vänster, kom från Karsagård, flyttade till Bexet.


Folke längst till vänster.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar