måndag 25 december 2017

Begravningar

2017 är snart slut och skönt är väl det. På min sambos sida har vi under hösten haft 3 begravningar och flera av mina kollegor har under året förlorat föräldrar och svärföräldrar. Därför var det idag med blandade känslor som jag skannade in inbjudningarna till min farfars fars begravning (Esaias) och min farfars morfars begravning (Johan).



Vistt är de väl vackra? Sorgsna och vackra. På Esaias står det vänd skriven för hand och på baksidan står det Förning undanbedjes. Efter Johan finns det också ett tidningsklipp som berättar om hans innehållsrika liv. När han gick bort var hans socknens äldste man och sörjdes av 6 barn, 27 barnbarn och 11 barnbarns barn.

Esaias och hans fru Ida

Johan sittande brevid dottern Ida, bakom dem står Idas dotter Edit och mellan dem sitter Edists son Bertil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar